FAQ
często zadawane pytania

Firmowa strona internetowa - co powinna zawierać

Standardowa firmowa strona internetowa powinna zawierać:

  • Informacje o firmie: kilka słów o historii, dokonaniach, celach;
  • Dane kontaktowe: adres, telefon, adres e-mail, dane do faktury, ewentualnie mapę z zaznaczoną lokalizacją firmy;
  • Oferta: wyczerpująco opisane produkty lub usługi, podzielone na jasne kategorie, zdjęcia, opisy, schematy etc.;
  • Realizacje/referncje: Jeśli firma posiada referencje lub realizacje, warto je zaprezentować na stronie internetowej.
  • Aktualności/Blog: krótkie informacje o wydarzeniach, nowych produktach w ofercie, promocjach;
  • Galeria zdjęć: to dobry sposób na zaprezentowanie firmy i jej produktów lub usług.
  • Media społecznościowe: Na stronie warto umieścić linki do profili firmy w mediach społecznościowych.

Responsywna strona internetowa

Responsywna strona internetowa to taka, która automatycznie dostosowuje swój wygląd i układ do rozmiaru ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Oznacza to, że strona internetowa będzie wyglądać dobrze zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i na tablecie, smartfonie czy innym urządzeniu mobilnym.

Sklep internetowy

Sklep internetowy, znany również jako e-sklep lub sklep online, to strona internetowa, która umożliwia kupowanie i sprzedawanie produktów lub usług za pośrednictwem Internetu.

Co powinien zawierać sklep internetowy:

  • Katalog produktów: Jest to lista wszystkich produktów lub usług, które można kupić w sklepie. Każdy produkt powinien mieć szczegółowy opis, zdjęcie i cenę.
  • Koszyk: Pozwala użytkownikowi na dodanie wybranych produktów lub usług do zakupu.
  • System płatności: Umożliwia użytkownikowi na opłacenie zamówienia. Dostępnych jest wiele różnych systemów płatności, takich jak przelewy on-line, BLIK, karty płatnicze, PayPal.
  • Dostawa: Sklep internetowy musi zorganizować dostawę zamówionych produktów do klientów. Dostawa może odbywać się za pośrednictwem kuriera, paczkomatu lub poczty.
  • Regulamin: każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin jasno precyzujący kto i na jakich warunkach powadzi sprzedaż produktów

CMS, system zarządzania treścią

System zarządzania treścią (CMS, z angielskiego Content Management System) to oprogramowanie, które umożliwia właścicielowi strony łatwe tworzenie, edytowanie i aktualizowanie treści na stronie internetowej bez znajomości programowania.

W tworzonych przeze mnie stronach stosuję autorski system zarządzania treścią - Activenet CMS. Charakteryzuje się on prostotą obsługi, dużą elastycznością oraz wysoka szybkością działania i niezawodnością.

Czy poradzę sobie z systemem zarządzania treścią?

Absolutnie TAK! Jeśli tylko potrafisz skorzystać z wyszukiwarki google lub potrafisz wysłać maila, to z pewnością poradzisz sobie z użyciem systemu zarządzania treścią Activenet CMS. System ten jest prosty w obsłudze i intuicyjny, ponieważ jest wdrażany zawsze do konkretnej strony internetowej i pozwala zmieniać tylko to, co na tej stronie się znajduje. Innymi słowy nie jest to gotowa ogromny kombajn (typu Wordpress czy Joomla) z mnóstwem opcji, z których nigdy nie skorzystasz ale dedykowany Twojej stronie zgrabny i zwarty system CMS.

Domena

Domena internetowa to unikalny adres, pod którym Twoja strona internetowa jest dostępna w Internecie. Działa niczym adres domowy, kierując użytkowników do Twojej witryny. Przykładowo strona którą aktualnie przeglądasz znajduje się w domenie: avn.pl.

Domenę w internecie wykupuje się (rejestruje) zazwyczaj na rok i wiąże się to z kosztem ok 200 zł

Serwer internetowy/hosting

Hosting to usługa, która umożliwia publikowanie strony internetowej w Internecie czyli przechowywanie plików strony na serwerze.

Serwer to komputer podłączony na stałe do internetu, na którym fizycznie znajdują się strony internetowe (teksty, grafiki, zdjęcia, oprogramowanie). Serwer przechowuje pliki strony internetowej i udostępnia je użytkownikom na żądanie

Hosting/serwer wykupuje się zazwyczaj na rok i wiąże się to z kosztem ok 500zł.

SEO, optymalizacja dla wyszukiwarek, pozycjonowanie stron

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization – SEO) to takie wykonanie strony internetowej aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania po wpisaniu (np. w Google) interesującego nas słowa lub frazy.

Zdecydowana większość użytkowników internetu poszukując usług lub towarów w internecie przegląda tylko kilka pierwszych stron wyników wyszukiwarki google.com. Celem optymalizacji oraz pozycjonowania strony jest znalezienie się właśnie na początku zestawu wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie poza samą optymalizacją strony obejmuje stałe (płatne) działania zewnętrzne – pozyskiwanie linków, dodawanie strony do katalogów czy forów.

Deklaracja dostępności, dostępność cyfrowa

Deklaracja dostępności to dokument, który opisuje, jak dostępna jest strona internetowa dla osób niepełnosprawnych. Deklaracja dostępności powinna zawierać informacje o:

  • Zastosowanych technologiach: Jakie technologie zostały użyte do stworzenia strony internetowej?
  • Funkcjach dostępności: Jakie funkcje dostępności są dostępne na stronie internetowej?
  • Znanych problemach z dostępnością: Jakie problemy z dostępnością są znane właścicielowi strony internetowej?
  • Sposobach zgłaszania problemów: Jak użytkownicy mogą zgłaszać problemy z dostępnością?

Zgodnie z ustawą „o dostępności cyfrowej stron internetowych...”, wszystkie strony internetowe instytucji publicznych oraz podmiotów finansowanych przez instytucje publiczne muszą być dostępne dla osób niepełnosprawnych oraz muszą zawierać Deklarację Dostępności.

SSL, certyfikat SSL

SSL (Secure Sockets Layer) to technologia zabezpieczeń, która tworzy zaszyfrowane połączenie między przeglądarką internetową użytkownika a stroną internetową.

SSL jest jest konieczny kiedy użytkownik wpisuje na Twojej stronie jakiekolwiek dane (sklepy internetowe, ankiety itd.)

Kiedy strona internetowa używa SSL, jej adres URL zaczyna się od “https://” zamiast “http://”, a obok pojawia się ikona wskazująca, że połączenie jest bezpieczne.

Certyfikat SSL wykupuje się dla konkretnej strony internetowej zazwyczaj na rok i wiąże się to z kosztem ok 200 zł.

skocz do góry